Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-21, 15:02   #119
Fjols
Bør lage seg en tittel selv

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Takk Fjols, var det jeg mente. Tror jeg skal slutte å skrive her siden jeg skriver så utydelig. Selvsagt skal sårbare barn være i bhg, poenget var at dette nå settes fokus på. Det vi opplever ellers er jo at disse barna ikke får timene de trenger, budsjettet skrapes ned for midler osv. Fokuset burde vært der hele tiden.

Hos oss må forøvrig juleferien inn 1. desember.
Og vi er rimelig fleksible med å ta inn barn som har satt seg på fri så lenge vi har mulighet, men det er sikkert noen som er strenge der også.
Tror de aller fleste som jobber i bhg strekker seg vannvittig langt. Jobber over, jobber gratis, endrer vakter hver dag, står i smitte herfra til månen, smiler, trøster, gråter, null smittevern å snakke om osv. Alle er bare utslitt. I min lille kommune ble det idag lyst ut 6 midlertidige stillinger i bhg, det er sinnsykt mye, og tror det blir mer.

Tror det er lettere for personer som kjenner til barnehagen fra innsiden å forstå problematikken man står ovenfor.

Jeg kjenner så mange som ønsker seg vekk fra barnehagen nå, inkl. meg selv, man tar ikke vare på de ansattes helse, hverken under pandemi eller til vanlig.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat