Sv: Er dere flinke nok til å klage?
Tja, klager innimellom. Kjøpte en 6-pk med Grevens Pærecider her i fjor en gang. Den var veldig gjæret, luktet utrolig surt, og smakte litt vin-aktig. Klaget til både produsent og butikk, og fikk hente meg ut en ny en.
Prøvde å klage på den for jævlig stygge dåpskaken vi fikk, som ikke samsvarte med det jeg ønsker what-so-ever, men det gikk ikke. Fikk ikke en krone. Jaja, de har fått dårligere rykte. 
Ikke helt det samme, men sendte klagebrev til en butikk på senteret vårt, etter at jeg ble beskyldt for å være tyv, uten at de hadde sett meg ta noe som helst. Jeg kom for å bytte en vare, og ingen så at jeg tok den opp fra en pose under vognen. Fikk fort svar fra butikksjefen, som var den som anklaget meg, som igjen sendte kopi av mailene til sin hovedsjef i Oslo. Hun beklaget seg veldig og ville få vise hvor lei seg hun var hvis jeg kom inn en tur i butikken, men der setter jeg aldri min fot igjen.
Små-ting klager jeg ikke på, tenker ikke over det, og glemmer det.
Ellers er jeg flink til å oppdage små-ting ved klesplagg etc, som gjør at jeg/andre får rabatter. En venninne skulle kjøpe seg en silkekjole en gang, den kostet vel en 2000. Da hun prøvde den oppdaget jeg noen flekker, trolig av vann, men dog. Hun fikk 700 kr i avslag og var mæget fornøyd med det.
Mamma skulle også kjøpe seg en kjole, hvor jeg oppdaget et par små-feil, og hun fikk en god pris på kjolen pga av det.