Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-21, 12:15   #135
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror ikke denne oppfordringen var ment for folk på hjemmekontor som skal jobbe fullt i romjula. Det var vel heller de som har juleferie eller er hjemme i fødselspermisjon eller av andre grunner ikke skal jobbe i jula, som kunne valgt å ha barna hjemme de dagene.

Hvorfor er det greit å oppfordre småbarnsforeldre om å holde ungene hjemme hvis de er i fødselspermisjon eller på annet vis ikke skal jobbe i jula? Hvorfor i alle dager er det akseptabelt at man helt frivillig skal si fra seg å benytte et tilbud man betaler for?

Har ikke småbarnsforeldre nok ting de skal føle dårlig samvittighet for? Skal de i tillegg ta dårlig-samvittighet-belastningen fordi samfunnet ikke håndterer koronapandemien godt nok? Jeg er så lei av det!

Om foreldre benytter seg av barnehagetilbud de har betalt for, så syns jeg ikke bare det er OK - det er noe de helt klart har rett til! Om barnehagen må stenge (slik skolene måtte), så vil jeg anta man 1) slipper å betale og 2) har mulighet til å benytte seg av omsorgsdager. Denne måten å drive - hva skal jeg kalle det - sosial utpresning, det har jeg svært lite sansen for. Det er virkelig ikke småbarnsforeldrenes personlige offer som skal sørge for at vi kommer oss ut av denne pandemien.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat