Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-22, 12:03   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koser du deg på høytidsdager?

17.mai er høytidelig og fin synes jeg med skoletoget og felles avsynging av nasjonalsangen og alt ting. Her vi bor er det også et lokalt arrangement, så det starter ikke så tidlig. Dermed blir dagen atskillig fredeligere enn den var da jeg var barn. Korona-17.mai har også vært koselig egentlig, men helt annerledes da.

Bursdag gjør jeg sjelden mye ut av, men den feires fordi Storesøster er født to dager før min bursdag.

Advent og jul, da går jeg all-in! Jeg kjøper gaver tidlig sånn at desember ikke blir så styrete og koser meg med de tradisjonene vi har. Jula er tid for den nære familie og litt venner, med god tid til å gjøre ingenting. Det passer oss fint. Det er ikke stivpynting påkrevet alle dager og det er veldig fint.

Nyttårsaften feires med to vennefamilier og det har vi gjort i 12 år eller noe sånt nå, så det er en ganske avslappet affære.

Påsken har vi ikke faste tradisjoner rundt. Vi har ikke hytte, så skiferier skjer bare sporadisk. På mange måter er påsken favoritthøytiden, for det er ingen krav eller forventninger i det hele tatt annet enn god mat og god tid.

Summasumarum så kan jeg i grunnen si at jeg liker høytider og festdager veldig godt og vi har en masse tradisjoner som vi gjerne holder i hevd og som vi kommer til å ta tilbake etter at koronaen er over hvis de har måttet gå ut midlertidig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat