Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-22, 23:19   #80
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.889
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan jeg lære å elske å gå på ski?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg mislikte virkelig å gå på ski, og sverget da jeg var 16 på at jeg aldri noen gang skulle gå på ski igjen. Så fikk jeg barn etterhvert, og måtte kjøpe ski. Likte det fortsatt dårlig.
Men jeg har funnet gleden ved å gå på ski. For meg er det sammensatt: jeg gir meg selv fri fra pulsklokke, segmenter, antall kilometer og tanke om å gå fort når jeg går på ski.
Felleski er gull. De er ikke noe særlig hvis man vil gå fort, og heller ikke hvis man vil skøyte. Men hvis man bare vil gå en tur, og ikke bry seg med forberedelser, klissete smøring, kladder under skia osv er det helt gull. I tillegg trenger du gode og varme sko.
Hvis man så klarer å få litt zen-følelse av å bare høre på lyden av ski mot snø, se på vakre snødekte trær og kjenne at man bruker kroppen litt -ja, så er du der!
For meg er ikke ski trening, men en avkobling som gir mental boost.
(og et tips: hvis du skal gå med hund, så vil du ikke ha stålkanter)

Dette var sånn ca akkurat det jeg ville høre.

Og det du sier, @Tjorven, er følelsen jeg er på jakt etter.

Og Divine og jeg har meldt oss på kurs!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat