Vis enkelt innlegg
Gammel 08-01-22, 19:00   #51
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blodgivere og bekjente av blodgivere

[Om beinmargsdonorer]

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Lurer på om litt av grunnen er at det er ganske omfattende analyser de kjører, og at skal de først gjøre dem, er det greit at det er en giver som potensielt fortsatt kan stå i registeret i mange år. Men mulig det er flere grunner som jeg ikke vet.

Jeg elsker å se på TV-serier fra sykehusmiljø () og så en episode i serien "Chicago Med" hvor man var ganske aggressiv med å lete i den generelle befolkningen etter mennesker som kunne donere beinmarg. Som du skriver, så er det i Norge slik at kun blodgivere får lov til å stå i register for å donere beinmarg, så jeg ble ganske overrasket over at man hadde andre vurderinger i USA.

Samtidig: Det er ganske andre økonomiske forhold i USA. Jeg har for eksempel notert meg at man har røntgen tilgjengelig på alle undersøkelsesrom, og at CT er overraskende lett tilgjengelig for pasienter "bare i tilfelle". Slik er det jo ikke akkurat på legevakta i Oslo.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat