Sv: Oppbevaring av ytterklær og sko
Opprinnelig lagt inn av Sol, her.
Jeg har byttet ut alle knaggrekker med lang stang og kleshengere - det gjør underverker. I min lille gang har jeg et skap på hver side og så lang stang jeg bare kan få til i mellom. Vi har fått MYE større gang til tross for at flere ting har fått flyttet ut dit.
I mitt andre hjem har vi hengt stangen på tvers i en liten bod med sko under og diverse oppbevaring på kortveggene. Der står endel sko som er i bruk under. Systemet er basert på gjenbruk, men erfaringen jeg kan dele er at å sette skoene på skrå (hyllene har 45 grader og plass til to sko i bredden ut fra veggen) gir plass til mange sko per løpemeter vegg.
Har du mer plass kan jeg varmt anbefale Billy bokhylle som skohylle. Jeg har hatt det i mange år og selv med helt bevisstløse tenåringer så får vi skoa stort sett bort fra gulvet. Og en bokhylle sluker ganske så mange par med sko. Det hjelper selvsagt på at vi er tre med små føtter og en med pailabber, ikke helt som hos deg, mistenker jeg.
Du, garderobestang er ikke dumt tenkt. Den må henge på vegg, men det får vi til. Fordelen med store gutter er at jeg tegner og de fikser.
Alle er dessverre str 44/45 (ikke jeg da) så skoa bygger mye