Sv: Hage 2022
Så koselig med hagetråd! Jeg er klar for vår, men i likhet med Anne C, må jeg nok vente en god stund til før det blir hyggelig å være i hagen.
Jeg har vært på det lokale gartneriet og kjøpt purre-frø i dag. Har fått tilsendt hardføre frø fra søstre mi i Bodø, og planlegger å så paprika, chili, agurk, tomat og squash, iallfall. Og en blomstertype - brennende kjærlighet, bare for å prøve blomster også. Neste år blir det kanskje mer av det, men foreløpig er fjorårets 50-årsgave bare en mur i hagen og en rekke oppussede vinduer rundt omkring, så jeg må se hva jeg faktisk får plass til. Han har lovet at drivhuset skal stå klart til sesongen, men jeg skal se det før jeg tror det. Alltid mer arbeid enn en tror, og det vet han veldig godt. Men jeg gleder meg som en unge til det er klart!
Jeg har hengende vekstlys i bod med ca 10-12 grader, og tenker å så chili, paprika og purre snart. Men hvor snart? Er det for tidlig å gjøre det nå? Georginene skal også inn under vekstlyset i april, så det spørs om jeg må utvide vekstlysområdet for å få plass til dem.