Vis enkelt innlegg
Gammel 13-02-22, 11:05   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skole = foreldrefri sone?

Showbie er et mareritt. Jeg er godt over middels kompetent når det gjelder digitale greier, men showbie gjør meg rett og slett rasende. Det skyldes muligens varierende digitale ferdigheter blant lærerne, men det er altså så vanvittig rotete og vanskelig å finne frem. Og hvordan lærerne orker å sjekke lekser når elevene har skrevet dem som kommentarer som ligger tilfeldig plassert oppå en pdf som læreren har kopiert fra læreboka, er en gåte for meg. Jeg hadde grått meg i søvn om jeg var lærer på skolen til sønnen min. Jeg innrømmer glatt at jeg også har sluttet å følge med. Sønnen må vise oss at leksene er gjort før han kan gjøre andre ting, men å gå inn på hver enkelt kommentar og lese, orker jeg ikke. Så for alt jeg vet, skriver han bare tøys og tull.

På jobben min bruker vi It's learning og har veldig klare krav til hva som forventes av oss lærere. Vi skal gjøre det likt, slik at elevene våre vet hva de kan forvente, hvor de kan finne ting og hvordan det skal se ut. Det følges med argusøyne av lederne våre, og om vi ikke gjør det riktig, får vi hjelp til å lære det umiddelbart. Jeg elsker at det er slik, men jeg vet mange av mine kolleger synes det er irriterende. Men jeg er helt overbevist om at elevene vinner på det og at det medfører at vi må bruke mye mindre tid på å hjelpe dem med å finne ting enn vi gjør nå.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat