Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-22, 11:02   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det mulig å bli flinkere til å planlegge?

Jeg stiller alarmer på telefonen min for å holde styr på ting jeg må huske. Det kan også fungere for å få planlagt.

Selv elsker jeg å planlegge, så jeg er ikke riktig person til å forstå hvordan du har det, men jeg har nære familiemedlemmer som er litt mer i din sjanger, og de bruker også alarm på telefonen for ting de må huske. Når de MÅ planlegge, lager de et litt hyggelig rituale ut av det, så det ikke skal bli så fælt. Tenner lys og koker te.
Hvis du får deg en sjekkliste over ting som bør planlegges per dag, kan du kanskje stille en alarm på et tidspunkt tidlig på dagen eller på kvelden før og ta deg fem minutter for å gå gjennom sjekklista?

Jeg har en kveldsrutine som innebærer planlegging til dagen etter, det gjør jeg hver eneste kveld. Tar ut det som skal være til middag, sjekker om ungene skal ha med seg noe på skolen og legger det i sekkene deres, setter på oppvaskmaskinen (med utsatt start), setter på vaskemaskinen (med utsatt start), pakker gymbagen min eller andre saker og ting jeg skal ha med meg til jobben dagen etter, lager niste, legger ren termokopp i sekken, sjekker om det er nok brød til niste og tar ut av fryseren hvis det ikke er det. Så kan jeg legge meg. Siden dette er rutine for meg, går den på autopilot og trenger ikke å tenkes gjennom. Men det går an å bestemme seg for å begynne med å stille en alarm på kvelden og så f.eks. å bestemme seg for hva som skal være til middag dagen etter og skrive ned hva som må handles og gjøre det hver kveld. Man må jo ikke gå rett løs på en lang rutine som man detter av straks.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 18-02-22 kl 11:09.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat