Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-22, 08:44   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Endre alt for vide ullgensere?

Jeg har flere gensere strikket i ulike typer islandsull (Lettlopi blant annet) som var store fra før, og som nå har blitt alt for store. De passer i lengden, men er for vide. De sitter forsåvidt greit over brystet, litt store, men det kan funke, men vidden fra brystet (under ermene) og ned er minst 20 cm for vid. Jeg vil gjerne bruke disse genserne en stund til. Har noen funnet en god måte å endre alt for store gensere på?

Jeg har tidligere sydd inn et par andre ullgensere ved å klippe og sy med maskin i sidene og det kan jo funke, men finnes det bedre løsninger? En søm i sidene blir jo ikke veldig fint. Kan man maske sammen i høyderetning? Andre ideer?

Toving utgår, disse er tjukke nok og varme nok fra før. Dessuten er min erfaring at de tover mest i lengden og lite i bredden. Her snakker vi mye vidde som skal bort, men ingen lengde og det tror jeg ikke funker med toving.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat