Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-07, 23:05   #10
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Levere inn penger

Det kommer helt an på både beløp og konteksten pengene blir funnet i. Jeg fant masse penger som var glemt igjen i en minibank i fjor, de som hadde glemt igjen pengene hadde også glemt kviteringen, så da leverte jeg begge deler inn til banken som eide minibanken. Regnet med at de kunne ordne opp.

Hadde jeg funnet en pengebok med penger, hadde jeg forsøkt å kontakte eieren for å levere den tilbake. Hadde jeg funnet en enslig hundrelapp på gata hadde jeg vel mest sannsynlig beholdt den. Og dersom jeg hadde funnet flere hundre tusen, hadde jeg levert de til politiet (og kanskje håpet at det var "ærlige" penger, så jeg fikk mine tilmålte 10% i finnerlønn...).