Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-22, 13:09   #73
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tajiks unnamanøver

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Men jeg håper du er enig med meg Gaia, i at det også er tydelig at noen har tatt dette som en mulighet til "goder".
Kristian Tonning Riise, anyone? Kjenner jeg blir forbannet bare jeg tenker på ham ...

Problemet er at jeg tror at dette ikke bare er "noen", jeg tror det er ganske mange. Og jeg tror det kommer av en kultur som er veldig usunn, og hvor det ikke slås ned på overtramp, med mindre den som tråkker over skjønner det helt selv.

Og det er jo ting som tyder på at Hadia Tajik fikk dårlige råd, og helt selv skjønte at hun som Stortingsrepresentant for et parti som henvender seg mot "arbeidere" ikke kunne drive med boligspekulasjon. Det hun ikke synes å ha skjønt var at måten hun organiserte bosituasjonenes da hun var politisk rådgiver rett og slett ikke var lovlig. Og det handler jo også om hvilket miljø man ferdes i, og hva som oppfattes som grei skuring av omgangskretsen. På samme måte som det sies at trygdemisbruk "går i arv". Og man kan regne med at det i enkelte kretser er en større grad av skatteplanlegging som beveger seg helt ut i gråsonen, enn i andre kretser.

Jeg mener fortsatt det er riktig at det fikk konsekvenser for henne, og at håndteringen hennes av saken har vært ganske så elendig. Men jeg syns man skal løfte blikket og tenke over at dette ikke bare handler om henne, men om hele systemet. Og at man må gjøre noe med systemet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat