Sv: Tajiks unnamanøver
Saken er mest av alt skikkelig trist.
Jeg syns det er rart at Hadia har svart ut og håndtert den siste uken så dårlig.
Noe av det mest uheldige med saken er at Hadia aktivt bidrar til å bagatellisere og dels tåkelegge regler for skatt på utleieinntekter og salg av de to leiglighetene hun eide/ deleide. Dette er poster i selvangivelsen som ikke kommer inn automatisk og som krever at folk har god skattemoral og at vi innberetter riktig. Syns jeg hører samtalene over kjøkkenbordet på om man sannferdig skal oppgi det ene elller andre som har lav sjanse for å bli oppdaget. Ikke bra for skattemoralen at de som er ansvarlig for systemet selv jukser.
Jeg skjønner heller ikke hva hun mener med svarene sine om dette. Hun sier at det først var de siste årene leiligheten gikk noen hundrelapper i pluss hver måned. Det er vel feil? Alle leieinntekter skal vel oppgis og så får man fradrag for renter et annet sted i selvangivelsen. Man setter jo ikke opp et regnestykke som går i pluss eller minus på en utleieleilgihet? Hun gikk jo av før fredag hvor hun måtte ha svart på dette i spørretimen. Det var sikkert lurt av henne.
|