Sv: Tips til hotell i London eller København
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
I London pleier jeg nesten alltid å bo på Premier Inn (eller Travelodge), rett og slett fordi rimelige hoteller i London ofte er forferdelige (muggent, fuktig, lytt osv.). Men Premier Inn har pålitelig og jevn standard (om enn upersonlig), og mange av dem har utmerket beliggenhet.
Det finnes selvsagt en rekke hyggelige og fine hoteller med personlighet i London også, men de er nesten uten unntak D-Y-R-E.
+1
Som regel velger jeg hotell ut fra hva slags flyselskap jeg reiser med, og dermed hvor jeg havner i sentrum pga. togforbindelse; som oftest bruker jeg Norwegian, tar tog til Blackfriars (tusen ganger bedre enn det helvetet som er Victoria!) og bor på enten Travelodge eller Premier Inn like ved Southwark undergrunnsstasjon. Akkurat det PI-hotellet er ganske nytt, og finere enn de andre jeg har bodd på, så det anbefales.
Kommer man med SAS og drar fra Heathrow er det greit å ta tube direkte til King's Cross/St Pancras, ligger et par OK Premier Inn rett i nærheten, og det er et veldig sentralt, om kanskje ikke superkoselig, område, lett å komme seg rundt fra. (Man kan selvsagt ta tog til Paddington som mange gjør, men der er det MYE sufsig på hotellfronten.)