Vis enkelt innlegg
Gammel 23-03-22, 10:59   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togferie med utgangspunkt i Paris; inspirasjon, forslag og drodling

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Fordelen med f.eks Speicherstadt er at man kan være sur tenåring på cafe midt i UNESCO-land.

Ikke sant?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Anyway, Monnickendam viste seg å være en utrolig koselig liten by, ved en innsjø (lagune? hva heter det? Det var i alle fall ferskvann - eller brakkvann? )

Gudene vet, jeg ble ikke klokere av å se på kartet heller.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Utrecht er en annen utrolig koselig by en liten togtur fra Amsterdam. I Nederland synes vi egentlig at tog fungerte innmari fint.

Og ja, forresten. Hvis dere kjører mer direkte fra Hamburg til Paris, så er Efteling en bra fornøyelsespark i Nederland. Ikke like mange og heftige attraksjoner som i Europapark, men definitivt verdt et besøk. Vi reiste dit med kollektivtransport (tror det var litt buss på slutten).

Takk for tips. Vi må kartlegge potensielle parker på veien, tror jeg. Og gjøre et utvalg. Høvdingen har retroromantiske ideer om alle parkene han besøkte i Nederland som barn. Vi liker at det er fine anlegg der det ikke bare er fokus på rides, særlig siden jeg ikke kjører. Vi er ikke begeistret for parker som funker som Tusenfryd, det må være koselig å være der også. Vi lurer veldig på Asterix-land utenfor Paris. Vi er alle glade i Asterix, men kanskje den er for små barn?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat