Sv: To mobilabonnement samtidig
Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.
Jeg er ikke sikker på om jeg forstår helt bruken din, men om det er sånn at du til vanlig har en iphone som du bruker som din daglige mobil, også i tillegg må ha en android, kun pga denne epilepsi-appen, så kan det kanskje være en mulighet å få et tvillingkort til ditt vanlige sim-kort.
Måten det funker på er at du kan sette hoved-sim-kortet i din iphone og tvillingen i android'en. Man kan sette opp en tvilling slik at den ikke kan ringes til eller motta sms om man ønsker. Da kan du fra android'en ringe og sende sms ut ved behov, men ingen kan ringe eller sende sms inn - dette vil gå til din iphone. Det viktigste er kanskje at appen du bruker vil ha data-trafikk tilgjengelig, slik at den kan være på nett når den trenger det, eventuelt sende sms om det er det den gjør.
Abilia (leverandør av epimobile, som jeg får via hjelpemiddel sentralen) sier det er best å ha to nr.
ikke tvilling sim.
Fordi det må gå an å ringe til epimobile på appen (så jeg kan ikke sperre den slik du foreslår) via de to forhåndsprogrammerte nr som er i appen.
Fordi om alarm blir utløst så ringer tlf opp støttenr 1 først.
Da kan vi faktisk ha en kommunikasjon vist alarm er falsk og jeg kan selv legge på.
Men samtidig finnes det også en nødsamtaler funksjon slik at jeg kan trykke på nødsamtale på mobilen (altså epimobile tlf) og da vil den ringe opp nr 1 (og vist nr 1 ikke tar deretter nr 2).
Samt det at nr 1 vil få min gps lokasjon på sms.
Så jeg kan liksom ikke sperre av alt på den heller..
Epimobile er tja.. selve appen er ok når man bare forstår.
Det vanskelige her er vel å få en leverandør til å forstå at jeg ønsker et abbonemang hos de som er minimalt i bruk men som jeg betaler for