Tråd: Nord-Kypros?
Vis enkelt innlegg
Gammel 17-04-22, 17:02   #1
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Nord-Kypros?

Hva tenker vi om Nord-Kypros?

For meg har det vært no-go, slik jeg heller ikke vurderer Tyrkia. Men Nord-Kypros står likevel enda litt lavere på lista enn Tyrkia generelt.

(Årsaken er dels at jeg ikke vil støtte opp under Erdogan, dels at jeg ser på ham som en som kan stenge landet «over natta», slik at det er en sikkerhetsrisiko. Det har erfaring vist at han kan).

Hører nå at nordmenn kjøper hus og leiligheter der, og at det er en norsk megler som bare selger eiendommer der, «Gunn fra Hemsedal». Synes det høres feil ut siden det er okkupert land som ikke er anerkjent av Norge eller de fleste andre land, men er det ikke også ganske risky? Gir norske banker finansiering til å kjøpe eiendom på Nord-Kypros?

Er det ålreit å dra på ferie til Nord-Kypros? Det er fin temperatur og billig, sier de som synes det er fint nok.

Kjenner at det stritter imot, men mulig jeg overdriver.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat