Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-22, 16:54   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Jeg har aldri opplevd at feks telefonen min har holdt i 5 år. Den jeg har nå er 1 1/2 år og er i ferd med å bli syk.
Å reparere elektronikk er enormt dyrt. Å bytte glidelås i en jakke koster fort mer enn jakka koster ny.
Vi spiser mye kjøtt, men det er kjøtt fra melkeku og voksen sau og i klimasammenheng er de ikke bare klimanøytrale, de lagrer CO2.
Vi flyr sjelden, men oftere enn hvert tredje år, nå skal vi fly innenlands. Pris? 9000kr. Å ta tog koster 11.000kr. Å kjøre rundt 10.000kr. Det er galskap.
Vi kan ikke forvente at folk fleste skal ta gode valg så lenge systemet er bygget opp rundt at det er status å fly mye, å reparere elektronikk er nesten umulig og kvaliteten på det man kjøper er tilpasset 2 eller 5 års garanti.
Kjøtt produsert i Norge, på norske ressurser er det minste problemet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat