Vis enkelt innlegg
Gammel 18-04-22, 22:19   #63
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Vi prøver der vi kan, men er nok ikke villig til å drastisk endre livsstil.
Det vi er flink til synes jeg er:
- handler lite klær/utstyr. Jeg har ofte forsett om å handle mer klær fordi jeg rett og slett går tom. Nå feks har jeg en hel bukse. Sportsutstyr kjøpes oftest brukt og gis også videre. Møblene er gamle og byttes ikke ut før de går i stykker. Det samme med hvitevarer. Mannen er ganske flink til å kjøpe deler på ebay, lese manualer og reparere.
- kildesortering og det å gi bort istedet for kasting.
- Vi etterisolerer og bytter vindu etterhvert som vi får råd. og har planer om solceller på taket når det må byttes om ikke lenge.

Bil er helt nødvendig her vi bor. Det finnes ikke kollektivtilbud. Idag f.eks måtte jeg kjøre mini på legevakt for sjekk. Det er 17 mil t/r og når jeg skal på kort sjekk på sykehuset senere denne uka så blir det nye 24 mil. Jeg skal på quiz på fredag og det er ca tre mil en vei. Slik holder vi nå på, men prøver å ikke kjøre mange ekstra småturer. Kjører el,men har en gammel bensinbil som brukes til den stopper opp i tillegg. Når den dør, blir det elbil.

Vi bruker mindre fly og ferierer mer i Norge enn før, men i år skal vi jo på den lengste flyturen som går an og har bestilt oss billetter til New Zealand i jula.

Jeg handler norskprodusert og spiser gjerne vilt, kortreist og mer grønt. Men allikevel så finner jeg meg selv med både mango og avokado til salmalaksen min innimellom. Gjerne med franske bobler til. Så svaret er vel at vi gjør så godt vi kan uten å måtte virkelig ofre noe.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat