Vis enkelt innlegg
Gammel 19-04-22, 13:46   #7
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tror ikke det. Det er jo et av argumentene som brukes mht fedmeepidemien, at usunn mat er billigere enn sunn. Kjøtt er jo ikke bare indrefilet og rent kjøtt, men farsemat etc også. Vegetarproduktene som selges som kjøtterstating er ikke rimeligere, å lage dem selv krever kunnskap og interesse, og et alternativ med bare poteter og standard grønnsaker er jo ikke et alternativ mht å få alt man trenger av næring. Det er jo ikke bare snakk om å kutte ut kjøtt fra det man lager nå, om man skal gå over til vegetarisk/vegansk kosthold.

Akkurat. Jeg satt akkurat og så igjennom tilbudsavisene og denne uka hadde rema pakker med 900 gram kjøttboller til 40 kroner. Da skal det ganske mye grønnsaker til for å få tilsvarende kalorinivå. Og mye av det som gir kalorier som poteter og ris er ting man uansett vil spise sammen med kjøttprodukter. Klart at jeg sikkert kan kjøpe en sekk tørkede belgfrukter, bløtgjøre og lage et vegetarisk alternativ til kjøttboller, men det er mer tid og arbeidskrevende enn å bare varme opp noen ferdige kjøttboller.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat