Vis enkelt innlegg
Gammel 20-04-22, 08:40   #126
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Jeg tenker at jeg ligger ganske bra an på de fleste punktene. Jeg innfrir ikke helt, men er nok ikke langt unna. Med tre klesplagg bare? Selv for meg, som bruker de samme klærne i årevis, trenger litt mer enn dette.

Det med flyturer tenker jeg er en mye større diskusjon enn kanskje forskerne tenker på. Egentlig ber de om at man går tilbake til en verden med mye mindre mobilitet og til dels homogenisering. Vi bor nå i en verden der mange (inkludert meg) bor i andre land enn der de har familiebånd eller kulturelt hører til, noe som jeg er sikker på har vært en berikelse for verdenssamfunnet og bidratt veldig til fred. Jeg er også avhengig, både personlig og faglig, av å reise jevnlig til et sted der jeg hører språket mitt i daglig bruk. Det er slitsomt i å bo i en verden der dette ikke er tilfelle, og som oppvokst i en før-internett-verden, hvor man kun fikk reist til familien ca. hvert 4. år, så vil jeg ikke tilbake dit. FaceTime/Skype hjelper veldig, men jeg tenker at det er viktig at det jobbes hardt med å finne ny teknologi som tillater enkel reising uten å ta livet av kloden vår.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat