Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-22, 09:34   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Jeg tenker det er greit at de stopper småhusplanen og ser på den på nytt. Årsaken er at her jeg bor som er et typisk villa-rekkehus område har det i det siste årene dukket opp omtrent som på nederste bilde. De brune husene med 2 cm mellom.
Hver eneste gang det er hus med litt størrelse på tomta er det utbyggere som kjøper, og setter opp sånne hus.
For meg går det både på det estetiske, de tette husene går jeg forbi ofte, og tenker det er tett, ingen luft mellom husene.
Utfordringer som følger med så tett bebyggelse som i området vårt er at det ikke er nok barnehage og skoledekning. Vet det er mange som står på venteliste for å komme inn på skolen her, for naboskolene er litt for langt unna. Tenker da gåavstand for barna. Dette er to temaer som jevnt og trutt blir tatt opp i "lokalblad" som kommer ut noen få ganger i året.

Samtidig synes jeg det blir for dumt når familie ikke kan bygge nytt hus i sin egen hage. Type foreldre bygger hus i besteforeldre hage som jeg leste en artikkel om for en tid tilbake.

Jeg synes de kan utvide markagrensen.