Vis enkelt innlegg
Gammel 05-05-22, 09:35   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Jeg har ikke lest alt selv, men mannen har lest og jeg har fått referat ettersom dette påvirker oss.

Planen gjør at det fortsatt er en fordel å bygge så firkantete og kjedelige hus som mulig ettersom det er BYA (fotavtrykket inkludert kjeller og eventuelle etasjer som stikker ut) som teller. Å gå fra 24 % til 16 % utgjør veldig mye.

Resultatet blir at en mindre andel av Oslos beboere i fremtiden kan bo i småhus. Det kommer å bli økning av antallet boliger i områdene rundt Oslo og det kommer derfor å bli flere pendlere. Det gir et resultat at det blir dyrere å bo i Oslo og at de som har bolig eller har råd å kjøpe seg inn har en veldig stor fordel, dette er ikke politikk for folket.

Vi bor i et område med stor fortetning, men jeg syns det er greit med mye folk rundt meg og den eneste ulempen jeg ser for egen del er at det blir trangt med parkering på gatene og det kan oppstå farlige situasjoner med barn som ikke synes bak bilene. Tidligere parkerte stort sett alle på egen grunn. At det blir mange hus i store hager er bare å regne med, til tross for at alle løsninger ikke har vært de vakreste. Liv og leven og tun-bebyggelse med mange barn er hyggelig.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat