Vis enkelt innlegg
Gammel 22-08-07, 08:04   #5
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er alle barna deres sikret etter den nye loven?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.


Mange i vår barnehage har forresten veldig kort vei til bhg, fordi det ligger et stort terrasseblokkanlegg bare 50 m fra bhg. Det er bokstavelig talt rundt svingen, 30 sone, én liten sidevei. Så jeg ser jo at mange (inklusive meg) ikke er SÅ nøye med å übersikre dem til/fra bhg.

Mine sitter begge i stolene sine med belte på, men jeg må innrømme at jeg IKKE sjekker at de er korrekt strammet og høyderegulert hver gang!

Det syntes jeg er sløvt, et flertall ulykker skjer i tettbygdestrøk, på korte turer og på landevei.

Jeg snakket med en i min familie her om dagen om bilsikring, han fortalte om en mor som var ute på en kort tur med barnet sitt. De skulle bare kjøre et lite stykke og barnet var usikret i forsete. De kjørte på noe ved et uhell, ingen alvorlig kollisjon, men airbagen løste ute ved en feil og drepte barnet.


Denne tråden av Autofil kan jo være verdt å ta en titt på:Dypstudie av trafikkulykker

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat