Sv: Hva skal dere gjøre i år på 17. mai?
Opprinnelig lagt inn av 007, her.
Og øvingshelger, basarer, salg av toalettpapir/sokker/adventskalendere, seminar og konkurranser. For ikke å snakke om NM, og alle ekstravisninger fra påske til juni for å øve inn 17.-mai og NN-program. 
Ja, jeg vet det ikke er slik alle steder, men etter å ha hatt 3 korpsbarn får jeg litt fnatt når folk påstår at dugnaden kun er to loppishelger i året.
Hos meg er det det. Vi har styrevedtak på at eneste dugnaden vi skal ha, er loppis. SÅ derfor kan jeg påstå det her hvor jeg bor når vi snakker om det korpset min har spilt i. Vi har heller aldri deltatt i konkurranser, og kommer ikke til å gjøre det så lenge nåværende dirigent har jobben. Derfor har jeg tillatt meg å si at det er kun det til andre foreldre i vår skolekrets når vi har snakket om det. Det er heller ingen reservebenk hos oss, alle er med.
Det jeg synes er best med korps, er at unger i ulik aldre og ulikt kjønn, har en aktivitet de kan gjøre sammen - på tvers av klassetrinn og ferdigheter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|