Vis enkelt innlegg
Gammel 19-05-22, 07:57   #52
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.520
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forskningsrådet og Ola Borten Moe

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Dette syns jeg høres helt MERKELIG ut?!

De har jo fått noen rare krav mot seg også, men jeg også synes det vitner om en merkelig forståelse av styringen (nå må jeg få si at kunnskapsdepartementet er litt ... tja, på styringen, og gjerne delegerer nedover. Hvis noen er interessert kan jeg rante om Schrems ii dommen eller burde ikke humre, men ...)

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ja. Offentlige anskaffelser og Staten er det jo mange som forholder seg til. Men å ha som sedvane å gå i mot den norske modellen for ansettelser fordi regelverk og slikt er litt vanskelig, er jo litt kleint for akademikernes høyborger, er det ikke?

Ja, det ble jo tvunget gjennom faste ansettelser nettopp av en begrunnelsen du oppgir her. Før var "alle" "løsarbeidere" og ansatt på engesjemang. Departementet krevde da faste ansettelser ("for å få ned midlertidigheten") Universitetene gikk da ut og sa at dette ble same-same (unntaket er at nå måtte de si opp folk heller enn å ikke forlenge engasjementet). Det har med måten sektoren er (og implisitt fått lov til å være) finansiert.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat