Tråd: #Swedengate
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-06-22, 07:32   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: #Swedengate

Dette var jo helt vanlig for de fleste av oss på FP da vi vokste opp, men jeg husker det som at det var de spontane besøkene av barn som uansett bodde bare tre hus bort og skulle springe hjem og spise straks selv som måtte vente selv om jeg ikke er overrasket over at "internett" framstiller det som at svensker ikke gir mat til gjestene sine. Som Pøblis er det helt motsatt i mitt eget hjem, alle barnas venner som er på besøk (spontant eller ikke) får tilbud om å spise med oss.

Bittelitt på siden, men jeg husker fremdeles da moren til bestevenninnen min spurte om jeg ville bli med da de to skulle på café. Når vi vel var der bestiller moren kake og brus til datteren sin og seg selv, og ingenting til meg. Hun sa ikke et ord hverken ved invitasjonen eller ved cafébesøket om at hun mente jeg skulle betale for meg selv, og jeg synes den dag i dag dette var utrolig merkelig.