Vis enkelt innlegg
Gammel 01-07-22, 09:42   #55
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.801
Blogginnlegg: 247
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?

Poenget mitt var ikke hva som står i offentlige registrere, men hva man kaller seg selv eller hverandre. Når debatten starter allerede der, så blir alt det andre veldig vanskelig.

Det koster meg null kalorier, som offentlig ansatt, å benytte det foretrukne navnet eller pronomenet til personen jeg skriver til eller om. Hvis folkeregistrert navn er et annet enn foretrukkent navn, ja da endrer jeg det i brevet jeg skriver, så får det folkeregistrerte stå i metadataene til det har blitt endret i folkeregisteret. Det betyr ikke at jeg skal gå tilbake og endre masse dokumenter tilbake i tid, det handler utelukkende om hva jeg gjør nå og i fremtiden.

Hvis en person du tidligere kalte Pål ønsker du skal kalle henne Siri, så gjør det. Hvis Kim ønsker de/dem-pronomen, så bruk de/dem. Hvis Siri har barn som er komfortable med å kalle henne mamsen, og ikke pappa, så kall Siri mamsen eller bruk navnet hennes, hvis ordet "mamsen" sitter fast i halsen når du prøver å si det. La de det gjelder få bestemme det! (Caitlyn Jenners døtre kaller henne fortsatt "dad". Det er deres valg, ingen andres.) Det er faktisk ikke noe vanskeligere enn det. Jeg har gjort den øvelsen noen ganger nå, første gangen for nærmere 30 år siden, og det krevde pittelitt mental tilpasning de aller første gangene, men det er ikke vanskelig.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat