Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-22, 18:42   #52
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jobber ungdommene deres i sommer?

19-åringen har selv ordnet med sommerjobb. Hun ønsket veldig å jobbe på IKEA så hun søkte, var på to intervju og fikk jobben. Så forsiktig og sjenert som hun er må jeg innrømme at jeg ble veldig gledelig overrasket over pågangsmotet hennes. Hun stortrives. Jobber 3-4 dager i uka foreløpig, blir nok mer når studentene kommer. 15-åringen ville jobbe i matbutikk helt til han fikk prøve det i arbeidsuka på skolen, da ble det plutselig ikke så interessant med sommerjobb lengre. Men han hadde nok uansett ikke fått en sånn jobb, de må nok være over 18 for å jobbe i matbutikk. Jeg har ikke presset på for å finne noe annet, men når han blir eldre vil jeg nok oppmuntre en del mer. Bygda hvor jeg er vokst opp har «alle» ungdommene sommerjobb fra det året de fyller 15 (seinest), det er lett å få jobb og det er tradisjon at ungdommene jobber. Sånn var det da jeg vokste opp også.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat