Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-22, 08:37   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.759
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du merker økte matpris?

Jeg merker det jo i form av at jeg ser det på prisene. Men jeg har ikke en sum på hva det utgjør for meg. Dels fordi jeg ikke fører regnskap (privat) og dels fordi jeg strengt tatt ikke har hatt vanlig husholdning i juli, jeg er på ferie hvor min mann og hans mor kappes om å få være den som handler. (ettersom begge mener det er den som bør stå for kostnadene ved at vi fem tilbringer nesten to uker hos svigermor)

Jeg vil nok utover høsten merke det på at kredittkortet mitt vil gi meg større regninger enn før. Siden all mat handles med det (trumf. Men det betales hver mnd også altså)

Men det blir så mange endringer i hverdagsøkonomien når ferien er over. Studielånet trekkes ikke lenger, det vsr ferdig i mai. Bompengene starter hjemme i august, og utgjør ca det samme i mnd som studielånet gjorde. Renta på huslånet går opp. Men det trekkes fra mannens konto, og jeg mener seriøst vi burde prøve å bytte bank og benytte oss av fagforeningsavtale så blir det ikke like ille. Matpris og bensinpris, men i det minste bor vi i en sone med skammelig lav strømpris.

Men er priviligert nok til at der går nok rundt likevel. Det blir bare mindre til å sette av til gøy

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat