Sv: Tips når man reiser med innsjekket bagasje
Opprinnelig lagt inn av Divine, her.
Vi reiser til London Gatwick på tirsdag. Vi tar sjansen og reiser med innsjekket bagasje siden det er en direkteflygning og vi ikke har hørt at Gatwick skal være spesielt hardt rammet av bagasjekaos.
Men, vi vil selvsagt være lure rever og ta alle slags forholdsregler. Mannen har skaffet noe gul og svart tape som vi skal merke koffertene med i håp om det skal bli litt enklere å spotte.
Jeg leste om slike GPS-trackere. Er det verdt å kjøpe?
Hvordan bør vi merke kofferten ellers?
Jeg mener at noen i en annen tråd nevnte noe om å klistre de små bagasjelappene rundt på kofferten? Skal man det? Og hvorfor?
Alt av tips mottas med stor takk! Føler meg plutselig som en reisenovise etter såpass mange år uten en eneste flytur.
Lurt å merke koffertene tydelig ja, og ha lapper med navn, adresser og telefonnummer både inni og utenpå. GPS trackerne kan si deg hvor kofferten er, så hvis du selv er i nærheten av den aktuelle flyplassen, kan du hente dem. De små klistrelappene som man får fra automatene sammen med den store bagasjelappen inneholder samme kode som den store. Det er disse kodene som leses av automatisk bagasjeleser, så dersom noe har skjedd med den store lappen eller koffertene ligger sånn på båndet e.l. at den store lappen ikke kan leses, kan systemet likevel finne kofferten din.
Om noe av dette virkelig hjelper for det kaoset som hersker rundt omkring, kan jeg ikke si. Lykke til!
|