Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-22, 12:59   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Karakterer og inntakskrav

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Og vi har både legemangler og psykolgimangler OG vi nekter å ta de inn fra utenlandske studier (noe som jeg kan skjønne for vi mangler vel koordinering i forhold til at Norge er med i EØS og ikke EU)

Akkurat det er ikke helt sant. Jeg har ikke aktuelle regler i hodet, men har jobbet med veldig mange leger som har utdannelse fra andre land, både nordmenn som har studert i utlandet (via og ikke via samordna opptak), og utenlandske statsborgere som har studert i eget land.
(Island, Italia, Irland, Polen, Bulgaria, Tyskland, Hellas, for å nevne noen).
Kollegaen min fra Island, utdannet på Island, dro rett fra jobb i Reykjavik til jobb på Haukeland, bokstavelig talt over helgen.

Noe av legemangelen skyldes at ikke alle leger vil jobbe hvor som helst, for det er ingen global legemangel i Norge. Hvis du vil bli nevrokirurg må du kjempe, for å si det sånn.