Vis enkelt innlegg
Gammel 28-07-22, 13:10   #7
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karakterer og inntakskrav

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Akkurat det er ikke helt sant. Jeg har ikke aktuelle regler i hodet, men har jobbet med veldig mange leger som har utdannelse fra andre land, både nordmenn som har studert i utlandet (via og ikke via samordna opptak), og utenlandske statsborgere som har studert i eget land.
(Island, Italia, Irland, Polen, Bulgaria, Tyskland, Hellas, for å nevne noen).
Kollegaen min fra Island, utdannet på Island, dro rett fra jobb i Reykjavik til jobb på Haukeland, bokstavelig talt over helgen.

Hmm, ja ok, rotet nok her Jeg tenkte blant annet på denne saken da jeg skrev (psykologer)

Og du har helt rett at det er mange som har studert i utlandet av leger. Denne siden sier 30% (!) Universitetene vil i alle fall utdanne flere lege, se dette debattinnlegget.