Vis enkelt innlegg
Gammel 05-08-22, 21:30   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i det å være arrogant?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Noen folk er jo bare ovenfra og ned mennesker uansett om du skjønner hva jeg mener.

Ja, skjønner hva du mener. Men jeg lurer på hva som får enkelte mennesker til å ha behov for å oppføre seg sånn?

Jeg har et par naboer som nesten aldri hilser. En av dem ser ikke på meg engang. Null øyekontakt. Jeg har aldri tenkt på dem som arrogante, men som sjenerte.

Men jeg har en annen nabo. Han virker überkul og har en utrolig arrogant framtoning. Han hilser, men på en «se så kul jeg er»-måte. Null smil, null varme. Innleder aldri en samtale med meg. Han snakker av og til med mannen min, men om jobbrelaterte ting (de har samme type jobb).

Så kjenner jeg en annen type. Han var høyt på strå i lokalpolitikken, men er i grunnen kjent for å være arrogant. Når jeg spør ham om noe, for eksempel angående hunden hans, så ser han først på meg som om jeg er noe katten har dratt inn, i flere sekunder, som om han vurderer meg. Og så svarer han kort.

Den tredje jeg tenker på er en kvinne jeg nylig har møtt. Hun var nesten helt umulig å føre en samtale med. Mannen min mener hun er sosialt usikker. Men jeg har hørt hun er godt likt, sosial og har tillitsverv. Da jeg spurte en slektning om hun var sjenert, så sa slektningen nei, og at jeg ikke måtte ta det personlig, hun er sånn mot alle. Og at hun snakker med deg hvis det er noe som interesserer henne.

Jeg anser meg selv som en nokså omgjengelig person, og slike mennesker gjør meg veldig usikker. Særlig når jeg ser at enkelte av dem gjerne snakker med andre, men behandler meg som luft. Verst av alle er de som ikke engang svarer når du spør om noe, men det er uhyre sjelden jeg har opplevd det. Og der kom jeg på et fjerde menneske jeg oppfatter som ekstremt arrogant. Han er en sånn som verken gidder se på meg eller svare meg. Og jeg er usikker på hvordan andre egentlig oppfatter ham, for han er en litt kjent person i media og har wt utrolig stort nettverk.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat