Vis enkelt innlegg
Gammel 06-08-22, 12:18   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i det å være arrogant?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Som jeg skulle sagt det selv. Når jeg bruker begrepet arrogant, så er det på mennesker som viser aktivt negative trekk. Er man sjenert og tilbaketrukket, så er man det og ikke arrogant. Man kan fint være aktiv og høflig i en samtale uten å si så mye, så hvis man er sjenert eller introvert så er man liksom ikke automatisk arrogant? En arrogant utviser, i mine øyne, en nedlatende holdning og er lite interessert i å endre standpunkt, høre på andres argumenter eller validere andres synspunkt. I mange tilfeller også frekk vil jeg si. Borderline i hvert fall.

Enig i det, og jeg synes ikke uten videre at rolige og tilbakeholdne folk virker arrogante. Det er de som ikke svarer deg når du spør, de som er direkte nedlatende og ignorante når man selv prøver å være imøtekommende.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat