Vis enkelt innlegg
Gammel 08-08-22, 14:26   #19
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i det å være arrogant?

Det er mange som oppfører seg på en måte som andre kan være ukomfortable med på grunn av at de selv er sjenerte, sosialt utilpass, ser eller hører dårlig, har sosial angst, har ymse utviklingsforstyrrelser, har dårlig selvtillit etc. Men det finnes da vitterlig også folk som faktisk er usympatiske. Jeg tror ikke i det hele tatt på at alle som er arrogante "egentlig" er sjenerte (og jeg tror heller ikke på at alle som mobber og plager andre gjør det fordi de føler seg mindre verdt, selv om det helt klart er tilfelle for mange). Noen folk er faktisk ikke særlig hyggelige.

Men det du egentlig spurte om var jo hva vi legger i å være arrogant. Jeg synes det henger sammen med å se ned på eller ikke respektere andre folk, eller andre folks meninger eller behov. Det kan være at man er så sikker på at man vet best at man ikke hører på innspill, eller at man er så opptatt av å få frem sine egne meninger at man overkjører og avbryter andre, eller at man ikke synes (visse) andre folk er verdt å bry seg om, så man ikke hilser på eller snakker med dem.

Hvordan jeg håndterer slike folk kommer an på om jeg trenger å forholde meg til dem eller ikke. Er det en profesjonell setting, vil jeg nok bare prøve å ignorere tonen og være ekstra sikker på at jeg oppfører meg korrekt og at det jeg sier stemmer.