Sv: Hva legger du i det å være arrogant?
Arrogant eller ikke, jeg har ved et par anledninger opplevd at min verdi som medmenneske/kollega har blitt nedvurdert etter hvert som den andre har funnet nye og andre mer interessante folk å være med og å vie sin oppmerksomhet. Karismatiske folk som har gitt mye overskudd og glede når man er innenfor radius, og hvor det er veldig tydelig når man faller utenfor denne radiusen for interesse og oppmerksomhet. Det er klart at det er litt sårt, og man føler seg litt lurt når det viser seg at "bare jeg" ikke var nok. Dette er en av de sjeldne tilfellene da jeg gror på meg en kald skulder.
Noen kan selvsagt oppleves som arrogante fordi de rett og slett er usikre på situasjonen og bruker skall eller mangel på genuin kontakt som et vern mot verden. Mens andre rett og slett er overlegne, eller arrogante fordi de rett og slett mener at de har mer betydning og pondus enn diverse andre.
Jeg har også omgåttes personer som alltid har de beste løsningene og erfaringene. Det er slitsomt, men jeg opplever dette også hos folk som jeg ikke umiddelbart vil si er arrogante. Eller rettere sagt de definerer definitivt ikke seg selv om arrogante, bare kanskje litt høyrerestående enn andre.