Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-07, 11:14   #159
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg er lært opp til å si neger. Det var helt vanlig i min barndom, og jeg ser ikke noe raistisk i det. Vedkommende kan like godt være amerikansk som
afrikansk. Det går på hudfarge. Kan jeg kalle dem sjokolademennesker?

Jeg så et program hvor det kom frem at mørkhudete mennesker ikke fikk blåmerker slik som vi lyse. Det var vanskeligere å se at de hadde blitt torturert, så da må det være greit for helsepersonell å kategorisere dem.

At helsepersonell omtaler forskjellige grader av pigmentert hud når det gjelder blodutredelser f.eks lys eller mørk hud eller høypigmentert har da vel ingenting med denne debatten å gjøre.

Det er ingen som har sagt at det er feil å karakterisere mennesker i de tilfellene det er en grunn til det, men da kan man godt bruke de mest verdinøytrale ordene.