Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-07, 13:29   #172
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er jeg virkelig rasist?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Noen behøver ikke å klassifisere HI som noe som helst, det klarer hun fint selv:

Selv assosierer jeg ikke neger med kriminalitet og ufyseligheter, liksom.

Og jeg suger i geografi, så for alt jeg vet så kan en som jeg definerer som 'neger' være fra bahamas, og det er ikke afrika?

Men altså.. da blir meningen med å si farget borte, nettopp fordi vi alle er farget. eller?

Det jeg vil frem til er hvorfor det er så horribelt å si neger. Jeg kan godt klare å la være å si det, og personlig holder jeg ikke på ting av prinsipp fordi jeg lærte det som liten, men jeg vil ha en god forklaring på hvorfor man skal slutte med ting som fungerer helt greit.

Og min favoritt:

Jeg må med hånden på hjertet si at jeg nok er lite oppdatert, fordi jeg de siste 10-12 årene faktisk tatt meg av barn alene m.m.

Men det at jeg skrev at jeg HAR oppdatert meg, og nå skjønner godt hvorfor man IKKE skal bruke begrepet fikk du ikke med deg?