Tråd: Hamburg?
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-22, 11:52   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.492
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hamburg?

Dammtor, ja. Ikke det mest spennende området sånn rett rundt, såklart, i og med at det er et messeområde, men definitivt sentralt. Radissonhotellet, da, tenker jeg. Du er da rett ved parken som heter Planten un Blomen som er fin å gå tur i. Du er heller ikke langt fra de to Alstervannene som er populære for turer og jobbing (7,3 km rundt det store, et par uterestauranter underveis). Sør for det lille Alstervannet er selve sentrum med butikker. Alt fra luksus i Neuer Wall til billigere store sentre i Mönckebergstrasse og alt innimellom rundt omkring. Mot nord kommer du først til Pöseldorf og så til mer interessante Eppendorf (butikker, kafeer, restauranter, høyere prisklasse). Så mot vest har du Sternschanze som er kunstner/student/(husokkupant)området igjen med individuelle butikker, restauranter og kafeer (lavere prisklasse enn Eppendorf). Alle disse områdene kan nås til fots, men du bor rett ved U/ S-bahn til Schanzeviertel eller særlig Eppendorf om du vil være mer effektiv. Det er OK å gå ute om kveldene alene, men litt mer "action" i Schanzeviertel. Selve sentrum er egentlig ganske dødt om kveldene, få bra restauranter der, også. Nå er det en stund siden jeg var der, men når det gjelder restauranter er det nok lettere å anbefale noe konkret hvis jeg vet hva du liker å spise. Du kan jo få ALT der.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat