Vis enkelt innlegg
Gammel 31-08-22, 09:28   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Var du i Italia i sommer?

Jeg synes "alle" har vært i Nice/Antibes, hvor vi var.

Trender oppstår vel i reisemål så vel som med klær, mat og alt annet. Men hvordan - si det? Flokkmentaliteten? Inspirasjon? Influensere? Tilgjengelighet v direktefly? Jeg har for øvrig alltid vært glad i Italia som ferieland, men har da inntrykk av at det har vært ganske så populært hos andre også.

Var forresten på ferie i Italia (Roma-Napoli-Amalfikysten) da eldste var to år, og kan meddele at det fungerer også supert med små barn. Hun satte stor pris på maten i alle fall. Som regel pasta med tomatsaus, som hun spiste med fingrene. Og hun ble dullet og dillet med av alt og alle, der hun løp rundt på diverse piazzaer og uterestauranter med hvite musefletter og italiensk fotballskjorte, plasket i fontener og "snakket" med alle, og sjarmerte folk i øst og vest. Er vel på tide å ta en ny tur dit snart, etter det har jeg bare vært i Italia uten unger (hvis man ikke regner med den gangen vi krysset grensa til Italia med noen meter, langt oppe i fjellet, på dagstur fra en turisthytte i Sveits). Sist gang sammen med mine søstre og min far, i 2018, for feire pappas 70-årsdag. Da leide vi et hus i Toscana og fartet rundt til ulike steder i Chianti-området, ei salig uke i evig mat- og vinrus.

Nei, så vi var ikke i Italia i sommer, men vi vurderte det (Sardinia) som ett av alternativene, da vi endte opp med Frankrike i stedet. Også da vurderte vi togtur til San Remo, bare for å ha vært i Italia, men prioriterte det likevel ikke, det holdt å dra til Menton på grensa. Kanskje neste år? Da kan jo også storesøster få smake på vin (kanskje passe på at hun ikke løper rundt på piazzaene, plasker i fontener og snakker med alle da )

Sist redigert av My : 31-08-22 kl 09:49.
My er aktiv nå   Svar med sitat