Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-22, 13:36   #9
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enova - jeg skjønner ikke argumentasjonen

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det som ble sagt på radioen i går var at ENOVA primært støtter tiltak som er litt langt framme", som har et visst innovasjonspreg eller er for å åpne et nytt marked, hvis jeg forsto det riktig. Synes jo det gir mening. Å skifte vinduer og å etterisolere er vel strengt tatt vanlig vedlikehold som alle huseiere må gjøre, å statsfinansiere vedlikehold av fast eiendom på mer generell basis vil fort ha noen ganske sterke vridende effekter mellom de som eier og de som ikke eier fast eiendom.

For meg gir det helt mening.

Det spørs helt hva man vil. Vil man ha innovasjon, eller vil man at den norske befolkningen skal spare mest mulig strøm? Det er to ulike argumenter som tildels kan samkjøres, men det gjøres ikke i noen særlig grad nå.

De som ikke eier fast eiendom må fortsatt bo et sted og bruke strøm, om noe kan gi utleiere incentiver til å gjøre eiendom de ikke selv bor i eller betaler strømkostnader for mindre strømkrevende, er det en fin ting.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat