Sv: Er jeg virkelig rasist?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Dsjiiiiizes, litt tulletøysing må vel være greit. Jeg er helt enig med Teofelia at det ståår respekt av at Maggie har vært åpen og ælig omkring sine fordommer og utdaterte holdninger, og defintivt har fått med seg amsse de siste dagene. det samme håper jeg de andre som brakte utdatert kunnskap til torgs har.
Men Zoë, det MÅ være lov å si til noen at man er uenig. At man ikke respekterer alle ting. At man synes noe er tåpelig. At man tar avstand fra noe. Blir man for snill og opptatt av å forstå og respektere i huet og ræva, så blir man jo komplett holdnings- og meningsløs (pun intended). Noe er forkastelig. Noe er for dumt. Noe er grusomt. Noe er latterlig. Noe er vulgært. Det BØR være lov å ta stilling (egentlig burde det være et krav) og mene om ditt og datt.
Jeg antar du sier dette fordi du får en del tyn i engle-alternativ-tarot-astrologi-trådene dine og nå ber for din syke mor...
Nei, nå trakk du en konklusjon som ikke stemmer, Mim!
Jeg reagerte kun ut fra denne tråden ( englegreiene (tarot?? Har jeg da aldri snakket om) har havnet litt langt bak i bevisstheten de siste dagene).
SELVFØLGELIG er det lov å være uenig. Skulle jeg noen gang og noe sted å uttrykt noe annet?
Alt jeg ville si, var at når noen har innrømt egne feil, så kan jeg ikke fatte motivasjonen bak å fortsette kritikken.
Ikke tenkte jeg på ditt innlegg først og fremst heller ( og humoren & tulletøysingen må ha gått meg hus forbi).