Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-22, 11:49   #11
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg vil nå påstå at media absolutt ser streiken, selv om det ikke skjer i Oslo. Det er da flere saker om det i alle avisene hver dag.

Jo, men hvis man sammenligner med alle de tåredryppende historiene om ofrene for pilotstreiken i sommer, blir bildet ganske grelt, synes jeg.


Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Har akkurat skrevet et langt innlegg i Gruffetråden. Flere streikende lenger ned, vil føre til tvungen lønnsnemnd, og det er akkurat det KS vil. Da blir nesten alltid det tilbudet de kom med i vår, stående. Da er det status quo, mindrelønnsutviklingen fortsetter og det ender med streik igjen til våren. Det vil i hvert fall ikke jeg.

Jeg er temmelig sikker på at denne streiken ikke vil føre til noen hopp i lønnen til lærerne uansett. Det er rett og slett ikke rom for det i kommuneøkonomien nå. De fleste steder har helsepersonell blitt prioritert, og de som har ubekvem arbeidstid.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat