Vis enkelt innlegg
Gammel 14-09-22, 13:52   #24
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jo, men hvis man sammenligner med alle de tåredryppende historiene om ofrene for pilotstreiken i sommer, blir bildet ganske grelt, synes jeg.

Noen yrkesgrupper er bedre egnet til å streike synlig og merkbart enn andre. Om jeg, med min saksbehandler/taleskriver/planarbeidsjobb blir tatt ut i streik, blir det nok meget få klager i media fra noen som helst.
Jeg synes det er skikkelig dumt at elever som ble særlig hardt berørt av hjemmeskole (som mine barn) nå er rammet av streik. Neste uke tror jeg 7. klassingen har tre timer eller noe, hvorav en halvtime er fysisk (som sikkert avholdes pga at den ansatte ikke er lærer og dermed ikke streiker). Det er mulig det er noe av poenget. Men som forelder, synes jeg godt man kunne tatt ut barn som i liten grad var på hjemmeskole. Jeg har venner med barn som har/har hatt skolevegring som skjelver i buksene av skrekk hvis barnet atter en gang blir mye hjemme, og hva det vil føre til.