Sv: Lærerstreiken
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Ungdommer er dessverre ikke viktige nok, og at det går ut over dem er ikke et effektivt nok pressmiddel for at arbeidgiveren skal gi etter. Derfor er jeg redd det først er når streiken kommer ned i småskolen, og når den aldersgruppa som trenger tilsyn, slik at det virkelig begynner å gå direkte ut over voksne foreldre, at det begynner å monne. Så lenge det "bare" er større ungdommer som rammes, uten at foreldrene settes i en akutt vanskelig situasjon, så får det skure og gå. Det er dessverre den triste realiteten.
enig i at effektiviteten til streiken hadde økt ved at de tok ut lærere for yngre barn.
Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.
Jeg er enig i at det kan være nyttig og fint å ha lærere med annen bakgrunn, men "ekstremt verdifullt" og at de bidrar med "enorm kompetanse" sånn helt uansett, tror jeg ikke.
1000 år siden jeg gikk på skole med på yrkesfag er det ekstremt viktig at lærerne kjenner arbeidslivet. På studiespesialisering (som begge mine barn har går på / går på) så er det ikke viktig.
Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.
De fleste kommuner kan bare ta det fra strøminntektene. Null stress! De har penger nok.
ironien slo ikke så godt an i dag.