Sv: Hvor i Norge er det kult å bo?
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
MEN IKKE I MAI!!! 
Jeg kjøper for øvrig at Tromsø er en stor liten by, i den forstand at den føles større enn den er fordi den er så livlig og multinasjonal og har så godt kulturtilbud.
Enig i første og siste del, men syns allikevel Tromsø føles veldig liten. Noe med at man kan oppdage hele byen på en dag, også er det ikke noe mer. Men jeg syns jo ikke Oslo er spesielt stor heller, så når jeg sier at Oslo er en stor liten by, så blir alle andre mindre byer bare små. Og Tromsø har 14 andre norske byer som er større.
Det man riktignok får, siden den er såpass liten, er en nærhet til kulturtilbudet på en annen måte. De har noen skikkelig kule festivaler i Tromsø, som ikke hadde gått å lage i Oslo. Også får man det multinasjonale akademinermiljøet tettere på resten av byen. Det savner jeg litt i Oslo.
Som barn bodde jeg på Ås, og der hadde man litt av det samme. Et veldig godt multinasjonalt miljø knyttet til landbrukshøgskolen, og veldig gode boområder for studenter med barn. Ås har også en veldig stor andel fantastiske arkitekttegnede funkisboliger fra seksti- og syttitallet, så vi har faktisk vurdert å flytte dit på grunn av det. I tillegg er det så nært Storoslo at det snart kan regnes som en forstad, med nydelige parkanlegg rundt universitetet.