Sv: Sender dere sms og ringer?
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Mener du i jobbsammenheng eller privat? Det hender jeg kommuniserer med sjefen min både på sms og telefon, men ingen andre i jobbsammenheng. Svigermor er også den eneste jeg kommuniserer med på sms og telefon i privat sammenheng.
Lurte på det samme som Input. I jobbsammenheng sender jeg så godt som aldri SMS. Ringer rett som det er, det er av og til helt nødvendig for å kontakte div inbyggere i kommunen som grunneiere. Alternativet er brev, og det er jo ikke særlig effektivt. Internt i organisasjonen bruker jeg som regel e-post eller google chat for å kontakte folk. Eller møteinnkallinger.
Privat er det stort sett bare foreldrene og søstrene mine jeg ringer og snakker med, sånn for å skravle, og det skjer også svært sjelden. De er alle (kanskje med unntak av pappa) flinkere til å ringe meg enn motsatt. Ellers, hvis jeg ringer noen, så er det for korte avklaringer, direkte spørsmål om ting jeg trenger svar på umiddelbart. Det hender jeg ringer ungene hvis de er bortreist og jeg lurer på hvordan de har det, men det er sjelden så mye å få ut av disse samtalene, det er ikke så mye de forteller over telefon. Som meg liker ungene best å kommunisere med chattemeldinger eller bilder i ymse apper, Whatsapp, Snapchat eller Messenger, det varierer litt. Kan også bruke sms, både til ungene, mannen og andre. Ikke for skravling/chatting, men for viktigere beskjeder.
Når jeg ser igjennom lista med sms på telefonen min så er de private meldingene stort sett beskjeder til ungene "Du må være hjemme kl 23" (og en rekke "OK" fra dem), melding til trenere om fravær fra trening for ungen (den aktiviteten som ikke har app-baserte løsninger for sånt, som spond etc), og et par sms fra foreldre til ungdom som skal overnatte,"så har du nummeret mitt i tilfelle det er noe" (trolig like mye et skjult budskap om at "tenåringen min sier at hen overnatter hos tenåringen din, si fra om dette ikke stemmer" ). Resten er offisielle sms-er, som påminnelser om timeavtaler fra ulike institusjoner (tannlege, helse, frisør ...), varsler fra Posten, Postnord etc, kundemeldinger fra diverse butikker, tibber, altinn, bekreftelse på bordbestilling, organisasjoner jeg er medlem i/har gitt penger til, etc, etc. Ja, og selvsagt en link til hvordan jeg kan få overført 24 mill USD, som jeg har vunnet (eller var det arvet?) 
Sist redigert av My : 16-09-22 kl 14:45.
|