Vis enkelt innlegg
Gammel 17-09-22, 21:17   #229
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Hvis det strukturelle problemet du sikter til er at det er lærermangel, så er jo det noe av hovedpoenget i denne tråden.

Det er vel efterhvert ganske mange (og sprikende) diskusjoner i denne tråden Ja, du har helt rett i at jeg mener at lærermangel er et strukturelt problem fordi (påstand) rammebetingelsene er for dårlige. (I parantes bemerket bare gjentar jeg at jeg ikke tror streiken blir å lage noen endring)

Opprinnelig lagt inn av zulu

(Men dette er en ganske kul løsning, der hvor det egner seg.)

min datter (alvorlig, kronisk syk, vgs) ble nektet å bruke denne. Den har fått pris med tanke på personvern (ingen lagring, det er mulig å se når enheten er i bruk, den kan stenges fra "opptakssiden"). Skolen hadde null teknisk kompetanse til å vurdere løsningen og fortsatte å prate om at filmer kunne bli lagt ut på nett. Nei, uten lagringsenhet er det ikke noe å legge ut PPT kunne ikke tilby den da vi måtte ha kjøpt den inn privat og spesialundervisning må være kostnadsfritt. Jeg skjønner at skolen ikke ville ha hjelpemidler som ikke er klarert. Det er en enorm jobb hvis hver enkelt skole skal risikovurdere it løsninger (hvilken kompetanse har de til å gjøre det?). Og det er jo derfor jeg sier at dette er en systemfeil.